fredag 4 augusti 2017

Öppnas i händelse av min död

För tillfället håller jag på att ta mig igenom Liane Moriartys böcker utgivna på svenska. Jag är blir så glad när jag upptäcker författare som jag fastnar för och som har skrivit flera böcker.

Öppnas i händelse av min död är fängslande. Den har en titel som öppnar upp för spekulationer. För det är just det som titeln säger, som står på ett brev. Cecilia hittar brevet en dag uppe på vinden. Av en tillfällighet ramlar det ur en kartong. Det är hennes man som har skrivit det. Till en början håller hon sig. Hon låter bli att öppna brevet. När hon tillslut frågar sin man om det ber han henne förtvivlat att låta bli. Vad ska hon göra?

Öppnas i händelse av min död är en bok att sträckläsa. Till en början förstår jag ingenting eftersom den i de tre begynnande kapitlen växlar mellan tre olika kvinnor. Men när jag kommer in i boken kan jag inte lägga den ifrån mig. Den är så bra att jag fortsätter att utforska Moriartys författarskap. Jag vill ha mer. Vilken skatt såhär under lata semesterdagar!


Många av er har läst boken. För er som inte gjort det: Gör det! Den finns hos Adlibris och Bokus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar