torsdag 10 augusti 2017

Andras vänner


Andras vänner är nominerad till årets bok. Men jag tycker inte att den är lika bra som de två tidigare böcker jag läst av författaren Liane Moriarty (Öppnas i händelse av min död samt Stora små lögner). Kanske är det mina höga förhoppningar som ställer till det. Jag har svårare att komma in i boken och fångas inte lika lätt av karaktärerna eller handlingen. 

Den centrala händelsen i boken är en grillfest. Parallellt med grillfesten får vi följa karaktärernas tankar och liv både innan och efter festen. Under festen sker en tragisk händelse. Deltagarna, tre stycken par och deras barn, är sig inte lika efteråt. De undviker också varandra, av skam. Vad var det egentligen som hände under festen? 

Vill du läsa andras vänner så finns den hos Adlibris, Bokus och CDON


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar