lördag 24 oktober 2015

Änglavakter

Kristina Ohlsson gör det igen! Hon skriver ytterligare en spännande kriminalroman. Änglavakter är del tre i serien om Fredrika Bergman. De två tidigare delarna som jag också läst heter Askungar och Tusenskönor. I den här boken får Alex Rechts utredningsgrupp kanske sin största prövning hittills.

En ung kvinna som varit spårlöst försvunnen i två år hittas styckmördad i ett skogsparti. Medan utredningen pågår görs ytterligare fynd på samma plats. De kropparna har dock varit begravda i flera decennier. Ofrivilligt dras både Fredrika Bergmans och Peter Rydhs privatliv in i utredningen. Hur hänger allt ihop? Sanningen vet bara en stum barnboksförfattarinna, boende på ett ålderdomshem.



Jag ska genast fortsätta läsa Paradisoffer, del fyra i serien. Vill ni läsa Änglavakter finns den både hos Bokus och Adlibris.

4 kommentarer:

  1. Det är så kul att du tar bilder på din läsplatta till dina inlägg! :-) Bra "reklam" för eböcker och läsplattor! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tänker att det är det rätta att ta bilder på det jag faktiskt läst. Då får det vara utan färg! :-)

      Radera
  2. Jag läser Paradisoffer just nu :)
    Änglavakter var såå bra .....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste precis ut Paradisoffer. Nu är det bara Davidsstjärnor kvar :-)

      Radera