söndag 27 september 2015

Tusenskönor

Tusenskönor är den andra boken i Kristina Ohlssons serie om Fredrika Bergman. Jag har tidigare läst Askungar som är del ett i serien. Askungar var en väldigt bra bok, skriven med ett högt tempo.
Detta gjorde att jag hade höga förväntningar på Tusenskönor. Boken motsvarade mina förväntningar och jag kommer att läsa del tre Änglavakter så snart som jag får möjlighet.



I den här delen är Fredrika Bergman gravid. Hon lever i en relation med en man som är i samma ålder som hennes föräldrar och gift. Det är med honom hon väntar barn. Relationen fortlöper inte helt okomplicerat genom boken och förbrylla mig. Boken handlar till största del om det fall som Fredrika och hennes kollegor i Alex Rechts utredningrupp fått på bordet. Ett fall där ett prästpar hittas ihjälskjutna i sitt hem. Till en början ser det ut som ett självmord då maken har lämnat ett avskedsbrev. Gruppen börjar nysta i fallet och man hittar en rad sammanträffanden som tyder på att parets död är en del av en rad händelser både innanför och utanför sveriges gränser.

Vill man läsa boken finns den att köpa Bokus eller Adlibris.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar