måndag 28 september 2015

Planerad höstläsning

De senaste dagarna har det släppts flera böcker som jag sett fram emot att läsa. Här om dagen köpte jag boken Mördar-Anders skriven av Jonas Jonasson. Det är samma författare som skrivit Hundraåringen och Analfabeten. Igår beställde jag även Jojo Moyes nya bok Arvet efter dig. Uppföljaren till Livet efter dig. Båda dessa böcker är böcker jag vill ha i min bokhylla och därför har jag valt att köpa dem som pappersböcker.

Överst på listan över böcker jag ska läsa står dock Den fantastiska berättelsen om Fakiren som fastnade i ett IKEA-skåp. Den ska vi diskutera på nästa bokcirkel. 

Förövrigt har jag laddat läsplattan med Robert Galbraiths Gökens rop samt fortsättningen på Kristina Ohlssons deckarserie om Fredrika Bergman, Änglavakter

Eftersom jag ska flytta under hösten och det finns en del saker att stå i får vi se hur mycket läsning resten av året bjuder på. Vad planerar ni att läsa i höstmörkret? 

4 kommentarer:

  1. Jag ser mycket fram emot att läsa Arvet efter dig (precis som du) och Arnaldur Indri∂asons senaste, Den som glömmer. Ingen av dem syns dock till som eböcker än, så jag får bida min tid lite till. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som väntar på något gott :-D

      Radera
  2. Blev inspirerad av dig så nu har jag lagt fram Änglavakter på nattduksbordet det blir min nästa bok att läsa😊 arvet efter dig vill jag oxå läsa men ska försöka vänta tills den kommer i pocket😊 Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Änglavakter ser jag också fram emot!

      Radera